Regulamin serwisu

Informacje RODO – przykładowa informacja (zedytuj to sobie)

Informacja Administratora Danych Osobowych.
Administratorem danych osobowych jest …………………………. (dalej „Administrator” lub „My”).

Twoje dane osobowe otrzymaliśmy od Ciebie podczas rejestracji konta, jak również w trakcie Twojej aktywności w naszym serwisie. Dane mogliśmy również pozyskać poprzez Twoją wolę uczestniczenia w kampaniach marketingowych prowadzonych przez Administratora. Twoje dane (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres dostawy, zamówione towary) będą przetwarzane wyłącznie na cele wykonania umowy oraz obsługi posprzedażowej (reklamacje, ankiety jakościowe).

Jeśli wyraziłeś dodatkową zgodę, Twoje dane będą przetwarzane na cele marketingowe, w celu otrzymania newslettera, uczestniczenia w innych usługach oferowanych przez Administratora.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest:
konieczność wykonania umowy lub podjęcia działań na Twoje żądanie, konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, konieczność wynikająca z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, takich jak udzielanie odpowiedzi na Twoje pisma i wnioski.

W każdej chwili możesz cofnąć swoją zgodę po prostu pisząc wiadomość lub dzwoniąc do nas. Twoje dane są przez nas przekazywane firmom logistycznym, kurierskim i pośrednikom w płatnościach – w celu realizacji zamówienia.

Twoje dane osobowe są przechowywane na serwerach firm hostingowych takich jak OVH oraz Home w zabezpieczony sposób.

W trakcie przeglądania naszych stron internetowych Twoje dane (adres IP, cookies) mogą być  przekazane do państw trzecich (m.in. USA) w związku z działaniami podejmowanymi w serwisach społecznościowych oraz wykorzystaniem wtyczek i innych narzędzi pochodzących z tych serwisów (m.in. Facebook), wykorzystaniem narzędzi analitycznych jak Google Analytics, Gemius Traffic – używanych w celach statystycznych do badania popularności naszych podstron.

Twoje dane będziemy przetwarzać do czasu wykonania zawartych pomiędzy nami umów oraz do czasu przedawnienia roszczeń z tego wynikających.

Jeśli chodzi o newsletter Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, jak długo nie wycofasz udzielonej nam zgody.

Twoje dane osobowe będą mogły być również przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania). Profilowanie danych osobowych przez Administratora polega na przetwarzaniu tych danych (głównie w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny Twoich preferencji zakupowych naszych produktów celem lepszego dostosowania oferty.

Masz prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub zmniejszenia zakresu, w którym przetwarzamy Twoje dane. Możesz też zawsze wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na cele marketingowe.

Podanie Twoich danych do umowy jest dobrowolne ale niezbędne w celu jej realizacji np. dostarczenia towarów.

 

 

Polityka cookies

Standard na świecie

Od wielu lat pliki cookie (pl: ciasteczka) są standardem wykorzystywanym przez strony internetowe na świecie, jak i na stronie harcerskie.com.

Cookies to tekstowe minipliki zapisywane na urządzeniu osoby odwiedzającej witryny internetowe. Pliki te usprawniają i ułatwiają korzystanie z internetu, dzięki nim można dostosować funkcje i opcje do danego użytkownika, co ułatwia jego pracę. Pliki ułatwiają również zbieranie statystyk odwiedzania stron i sposobu eksponowania treści.

Bezpieczeństwo

Pliki cookies są w 100% bezpieczną funkcjonalnością. Nie zawierają niebezpiecznych treści (wirusy itp.) i nie gromadzą prywatnych informacji o użytkowniku.

Jak działają ciasteczka?

Pliki cookies w większości przypadków działają „w tle” i nie możemy bezpośrednio zobaczyć efektów ich pracy jednak w momencie ich wyłączenia różnica w sposobie korzystania z internetu jest znaczna. Niektóre z funkcji oferowanych dzięki omawianym plikom to:

autouzupełnianie formularzy logowania,
przypominanie „ostatnio oglądanych stron”,
dostosowywanie wyglądu stron do indywidualnych preferencji,
niewyświetlanie jednorazowych treści ponownie.
Natomiast funkcje oferowane przez ciasteczka dla właścicieli stron internetowych to np.: informacja o poprawnym działaniu i wyświetlaniu strony, uzyskiwanie statystyk odwiedzin serwisu, dostosowanie wyświetlanych treści do użytkownika. Informacje z plików moga również być wykorzystywane przez partnerów administratora strony.
Jeśli chcesz bez problemu korzystać z internetu

Pliki cookies nie są niezbędne do korzystania z internetu, ale znacznie ułatwiają przeglądanie stron internetowych. Dlatego zachęcamy do korzystania z ich funkcjonalności.
Jeśli jednak nie akceptujesz tego rozwiązania oczywiście masz możliwość zablokowania ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Taka blokada może spowodować ograniczenia w funkcjonalności serwisu Operatora i innych stron internetowych, co utrudni korzystanie z internetu.
Sposoby wyłączenia obsługi cookies w różnych przeglądarkach:

Google Chrome
Zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. Sekcja „Prywatność” > przycisk Ustawienia treści. Sekcji „Pliki cookie”
Internet Explorer 6.0 i 7.0
Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność > przycisk Witryny.
Mozilla Firefox
Narzędzia > Opcje > Prywatność > pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika” > Akceptuj ciasteczka.
Opera
Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka.
Safari
Preferencje > Bezpieczeństwo > ,,Akceptuj pliki cookie”.
Pamiętaj

Od wielu lat pliki cookie są standardem. Są bezpieczne i ułatwiają korzystanie ze stron internetowych. Zachęcamy do nieblokowania ich obsługi